2021. augusztus 27., péntek

A festői Algyógyi-vízesés és a Kőköz sziklaóriásai - Nyaralás Erdély legszebb falujában, Torockón, 2021. augusztus 9-15.

Déváról indultunk tovább Torockóra, de közben még egy kis kitérőt tettünk, hogy megcsodálhassuk az Algyógyi-vízesét....

A felvételek 2021. augusztus 10-én készültek.

A festői Algyógyi-vízesés

Algyógyfürdő vagy Feredőgyógy termálvizéről híres, egykoron magyarok által lakott, de napjainkra már szinte teljesen román lakosságú település. Erdély déli részén, Hunyad-megyében található, Dévától kb. 40 km-re észak-keletre. Az Algyógy-patak kb. 15 m magas vízesése turisztikai látványosság. A vízesést egy termál forrás táplálja, emiatt télen a nagy fagyok ellenére sem fagy be. A település központjából tovább kell menni jobbra, ahol már ki van táblázva és autóval majdnem a vízesésig el lehet menni - bár a parkolás nem garantálható, mert kevés a hely.
A település előtt, egy fás, bokros területen is van egy tábla, ami azt akarja elhitetni, hogy onnan is megközelíthető a vízesés. Innen az erdőn keresztül egy rövid sétával eljuthatunk ugyan a vízesés közelébe, de sok nem látszik belőle, és nem is lehet átjutni a patak túloldalára.
Úgyhogy mindenkinek, aki erre jár, és meg szeretné csodálni a vízesést, azt ajánlom, hogy a városon keresztül közelítse meg.

Ahogy először megpillantottuk a vízesést, még az erdőből....

...a patakon túlról...

Ők azok, akik, a város felől érkeztek

Visszamentünk az erdei parkolóba, majd onnan gyalog indultunk újra, most már a városon keresztül

A város központja, itt kell jobbra kanyarodni

Végre elértünk a vízesésig....

Közelebbi s távolabbi képek a vízesésről....

Még utolsó pillantást vetettünk a vízesésre, s indultunk tovább Torockóra, hogy minél előbb
megtegyük a még ránk váró kb. 100 km-t....

Végezetül egy rövid videó a vízesésről

A Kőköz

Nagyenyed és Torockó között húzódik a 3 km hosszú látványos sziklaszoros, a Kőköz. Torockógyertyános és Nyírmező települések között  magasodnak a 250 m-es sziklafalak, melyek között kanyarog a műút.

Amikor Nagyenyed felől jövünk, akkor ez a látvány fogad....

Kastélyszálló a hegyoldalon...

Ha pedig Torockó felől autózunk, akkor így látjuk a sziklákat....

Ismét a kastély, most a másik oldaláról nézve....

Az ehhez az úthoz kapcsolódó összes bejegyzés:

1. Csodás látvány akár a vízesés de a sziklás képek is ! Szerintem egyszer volt a Hazajáró műsorában ez a vízesés ott is csodáltam de gondolom élőben látni még hatásosabb lehet!

1. Köszönjük, nagyon szép volt, csak kicsit fáradtak voltunk már, mire ideértünk a hajnali indulás után, és még a parkolóból a vízesésig, és vissza kb. 3 km-t kellett gyalogosan megtennünk. De megérte.. 😊

2. Algyógyon 16 évesen voltam, táborban. Akkor még volt egy kis maroknyi református közösség ott. A templom melletti parókia épülete, illetve a körülöttük lévő telek ma is táborozóhelyként funkcionál, de hívekből nem tudom, hányan maradtak. Érdekes, bizonyára, elvittek akkor minket is a vízeséshez, de abszolút nem emlékszem rá. Mindenesetre, nagyon szép. És bár Algyógy meglátogatása is régóta tervben van, nincs annyi szabadidőnk, hétvégénk, hogy mindenhová eljussunk, ahová szeretnénk. :( Köszönöm a sok szép képet! Legalább így látom én is. A Kőközben tavaly jártunk, nekem is vannak képeim róla. :) Puszillak! :)

1. Köszönjük Edith! Biztos jót táboroztatok 16 évesen 😊. Sajnos az időből mindig kevesebb van, mint ami kellene. De talán egyszer ide is eljuttok.
      A Kőközben mi most nem álltunk meg, csak mindig átutaztunk, mert amikor egy-egy kirándulásról jöttünk visszafelé már fáradtak voltunk. Régebbi években volt hogy kirándultunk itt is, kicsit másztunk is felfelé, csak nagyon hamar emelkedett, vagy a kutyák kergettek meg 😊.
      De így autóból nézve is mindig lenyűgöz.

3. Gyonyoru az Algyogyi vizeses hihetetlen milyen szep tajak vannak hozzank eleg kozel. Biztosan elmeny volt hallgatni a viz csobogasat .

1. Köszönjük! Csodás látvány volt, és a hangja is szép zene volt 😄.