2017. február 22., szerda

A Mészárszéktető megmászása Torockó felől - Pünkösdi utazás, 2008. május 8-15.

A Zetelakán töltött napok után indultunk tovább Torockóra. Megérkezésünk után - a Bitai Panzióba - másnap egy nagyon szép kirándulást tettünk a Bagoly-hegyen és a Mészárszéktető oldalában, ahonnan páratlan szépségű kilátásban gyönyörködhettünk.

Torockó központjából, a vajortól indulva a sárga háromszög jelzésen juthatunk el egy nem túl megerőltető túrával először a Bagoly-hegyen lévő vasbányákhoz. A Bánya-patak mentén haladunk felfelé, s amikor megpillantjuk az itatót, akkor ott kell keresni a bánya bejáratokat, melyek már eléggé be vannak nőve növényzettel. Innen folytathatjuk utunkat tovább a 930 m magas Mészárszéktetőre, ahonnan, illetve az egész gerincről szép kilátás nyílik nyugat felé az Aranyos-völgyére, míg kelet, dél-kelet felé a Székelykőre.
A hegygerinc nevét onnan kapta, hogy annak idején élelmes torockói mészárosok helybeni vágással innen látták el friss hússal a közelben dolgozó bányászokat. Valószínű, hogy az erdei mészárszék az adóbehajtók figyelmét is elkerülte.

E kirándulás után egy-néhány év múlva szerettünk volna ismét felmenni a Mészárszéktető oldalába - kétszer is -, ahonnan a gyönyörű kilátás nyílt az Aranyosra, de sajnos nem találtuk meg az utat. Gazos, bozótos lett az a környék, legalábbis amerre gondoltuk, hogy mennünk kéne...

A felvételek 2008. május 13-án készültek.

Indulunk a kirándulásra...

A vajor - melyben szépen tükröződnek a Felsőpicsor házai...

...s itt van mellette a turistautak jelzőtáblája is

Tovább felfelé...

Háttérben az Ordaskő...

Egy szép kis őzet is láttunk, lefényképezni sajnos csak ennyire tudtuk - már csak a popsiját mutatta

A távolban már a Mészárszéktető csúcsa látszik

A továbbiakban hol a patak mentén, hol erdőben, hol tisztásokon keresztül haladtunk...

A Bagoly-hegy oldalában lévő egykori vasbányák egyikének bejárata - csak ezt az egyet találtuk meg...

Innen aztán indultunk fel a Mészárszéktetőre...

A tavasz legszebb virágai...

Néhol jó meredek szakaszt kellett leküzdenünk....

...de a kilátás kárpótolt mindenért - szemben a Székelykő

Ez pedig már az Aranyos-völgye, a Mészárszéktető oldalából nézve. A csúcsra tejesen nem mentünk fel, csak idáig...

Gyönyörű volt a kilátás!

A Gyalui-havasok, ráközelítve...

Ismét az Aranyos-völgye látszik a háttérben

Kilátás a Székelykőre....

...és a kanyargó Aranyosra

A háttérben az 1285 m magas Vidaly-kő

Csodálatos panoráma a Székelykőre

Már lefelé haladunk

A távolban ismét a Mészárszéktető

Kis vízesés az erdőben

Egyre jobban közeledünk Torockóhoz és a Székelykőhöz...

Tavaszi virágoskert a Székelykő lábánál...

Az ehhez az úthoz kapcsolódó összes bejegyzés:

1. Nagyon szép táj, csodálatos kirándulás lehetett. Nagyon ügyes fotós vagy, mert a felvételek is nagyon jók. Mindig csodálkozok azon, hogy hogyan mertek ilyen majdhogynem érintetlen tájon járni. Szoktatok találkozni másokkal is, akik kirándulnak pont arrafelé? Még soha nem tévedtetek el? Én nagyon félnék, mert ma már sehol nincs jó közbiztonság. De a látvány persze minden fáradságot megér.

1. Köszönjük Lívia! Néha persze el szoktunk tévedni, főleg ha nincs jelzett út, de általában sikerül odatalálni, ahova szeretnénk. Olyan helyeken, amelyek népszerűek a turisták körében, ott többen vannak ott találkozni szoktunk másokkal is, de vannak olyan kirándulásaink is, amikor senkivel sem találkozunk. De leginkább a kóbor kutyáktól szoktunk félni. Meg a pásztorkutyáktól, mert a pásztort vagy nem is látni, vagy nem hívja vissza a kutyát, és az veszélyes is tud lenni...