2017. augusztus 4., péntek

Kirándulás a Túri-hasadéknál - Pünkösdi nyaralás Torockón, 2017. június 5-9.

Igazi szép, kora nyári időben kirándultunk a Tordatúr melletti Túri-hasadékban, vagy inkább úgy mondhatnánk, hogy a hasadék tetején.

A Túri-hasadék nem messze található a sokkal ismertebb Tordai-hasadéktól, csak kisebb. Itt jóval kevesebb turista fordul meg, pedig ez is egy csodálatos, vadregényes szurdok. A szakadékban itt is egy patak folyik, bár mellette sokkal nehezebb elmenni. Két oldalán, fent a sziklák felett végig lehet sétálni - mi csak itt jártunk - különösebb erőfeszítés nélkül, és megcsodálhatjuk az érdekes sziklaképződményeket.
Az alábbi szöveggel találtam egy oldalt, gyönyörű képekkel a hasadékról, amit mi akkor ott nem is láttunk. Érdemes ezt is megnézni, hátha valaki kedvet kap hozzá:

A 25 hektáron elterülő Tordatúri hasadék természeti rezerváció. A Tordai hasadéktól északra, Kolozsvártól délre, Tordatúr és Koppánd között található, a Rák patak (Valea Racilor) mentén alakult ki. Hossza 1850 m. A völgy mélysége 100-150 m között változik.
Rendkívül vad völgy, a természetjárók és sziklamászók paradicsoma, hiszen itt több mászóútvonal is létezik.
A környéket az archeológusok is látogatják, hiszen az évek során nem kevesebb mint 53 lakás nyomait fedezték fel, amelyek még a trák, vagy még azelőtti korokból maradtak ránk. A mészkőben kialakult völgy rendkívül dekoratív, 29 barlangot rejt, több vízesést, márvány kádacskákat, természetes hidakat, dolinákat, szikla tűket és tornyokat, kőomlásokat csodálhatunk meg. A barlangok rövidek, a legnagyobb, a Silex is csak 64 m hosszú.

A felvételek 2017. június 6-án készültek.

Indulunk a kirándulásunkra.....

A háttérben Tordatúr

Néhol lenézve látni a patakot is

A "kulcslyuk" - a kulcsot nem találtuk meg 😯

Már indulunk visszafelé

A bejárati rész, ami az alsó, a patakhoz vezető úthoz vezet

Ez már a "belső udvar"

A patak itt folyik a mélyedésben

Az ehhez az úthoz kapcsolódó összes bejegyzés: