2018. október 2., kedd

Megérkezés Torockóra, a Bitai Panzió, és séták a faluban - Nyaralás, 2018. július 9-16.


Zetelakai tartózkodásunk után indultunk tovább Torockóra. A Bitai Panzióban szálltunk meg, ahogy a hosszú évek során mindig, és nagyon jól éreztük magunkat, mint minden alkalommal. Sokat sétáltunk és kirándultunk, sok finomságot ettünk és ittunk, sokat beszélgettünk a kedves házigazdáinkkal, akikhez már szinte mint rokonok térünk vissza, évről-évre....

A felvételek 2018, július  13-16. között készültek.


A Bitai Panzió, az utcáról nézve

A hangulatos udvar

A ház mögött pár lépésre magasodik a Székelykő...



A panzió új házrésszel bővül - a munkák ott-tartózkodásunk idején is folytak még


Másodszor kel fel a Nap a Székelykő felett  😎

A finomságok - előtérben jellegzetes torockói lepény, a krumplis palacsinta


Tárkonyos leves

Borsó leves

Tordai pecsenye

Töltelékes káposzta

A híres somodi kalács

Háziasszonyunknak, Magdinak a szép virágai....




Három ház a panzió utcájából....



Alsó piacsor házai....



Feri mögött háttérben a vajor és a Székelykő

Utcarészlet ajándéküzlettel és a SAzékelykővel

A Néprajzi Múzeum épülete

A Felső piacsor házai...


Jobb oldalt a szépen felújított Duna Ház, tőle balra a Szarvas vendéglő, mögöttük az Ordaskő magasodik




Visszafelé a panzió utcájába



Az ehhez az úthoz kapcsolódó összes bejegyzés:

2018. augusztus 19., vasárnap

A Karakó híd Lóvésznél - Nyaralás, 2018. július 9-16.


Zetelakára való visszatérésünk előtt, a gyimesbükki kirándulás után, délután még betértünk Lóvészre, hogy megnézzük a Karakó völgyhidat. A falu északi végén álltunk meg és onnan már gyalog mentünk a völgyhíd felé egy köves úton. A híd alatt áthaladva az út élesen visszafordul és felvezet a híd szintjére. Ittjártunkkor a vágány éppen felújítás alatt volt.

Itt épült a Karakó völgyhíd 1897-ben, mely a Monarchia legnagyobb vasúti kőhídja volt. A völgyhíd 94 m hosszú, középen 64 m magas, a Karakó patak völgyét íveli át. Eredetileg kőpillérekre épült, melynek maradványai ma is láthatóak. 1916-ban a Monarchiát megtámadó román sereg megállítására bajor katonák felrobbantották. 1917-ben helyreállították, de 1944-ben ismét felrobbantották, az orosz-román előrenyomulások miatt A jelenlegi hidat 1946-ban a románok építették, az eredetileg két vágányú hídon jelenleg csak egy vágány van. 

A felvételek 2018. július 12-én készültek.


Gyalogosan a híd felé

A hídhoz itt kell a jobb oldali utat választani


Legelésző tehenek a domboldalon...





A völgyhíd (már visszafelé tekintve a falun túlról) ...





A régi kőhíd maradványa








Egy földúton felkapaszkodva felmentünk a híd tetejének szintjére -  ittjártunkkor a vágány éppen felújítás alatt volt



A híd távolabbról



Az ehhez az úthoz kapcsolódó összes bejegyzés: